mandag 12. april 2010

Barneoppdragelse

4-åringen tester for tiden. Både ting og funksjonalitet - og mennesker og funksjonalitet. Hva skjer hvis jeg...? Og han lærer og lærer.

I dag hadde han en mindre pen kommentar til papsen sin ved bordet, og som vanlig når dette skjer (det er ikke så ofte, men likevel) ble han sendt på badet for å "tenke seg litt om".

Det går noen minutter, og jeg stikker hodet inn for å spørre om han har tenkt seg om nå? (vanligvis er han nemlig ute i løpet av få sekunder, he`s a quick thinker...) Nei, han var da ikke helt ferdigtenkt enda, kunne han fortelle. Neivel... Det går ytterligere ett minutt før han stikker hodet ut:

- Mamma, det var SKIKKELIG bra at du sa at jeg måtte gå på badet for å tenke meg litt om, for jeg måtte nemlig så veldig masse tisse!!

Snakker om å ta brodden fra mors barneoppdragelse, da ;-)

Ingen kommentarer: